2007-08-29

Core PHP i MySQL

Ostatnie tygodnie spędzam nad tworzeniem zrębów strony www wraz z bardzo prymitywnym narzędziem CMS. Pomaga mi w tym książka, o której nie wspomniałem w poprzednich wpisach, ale która okazała się jedynym dostępnym źródłem wiedzy o PHP.

PHP i MySQL. Tworzenie aplikacji WWW - gdyż o niej mowa - prezentuje się dość okazale. ponad 800 stron opisujących wszystko co potrzebne do rozpoczęcia swojej przygody z PHP i wypłynięcia na szerokie wody Internetu... przynajmniej w teorii. W praktyce - przyznaję, że się nie zawiodłem. Pierwsze rozdziały przystępnie opisują składnię i zasady języka PHP, kolejne wprowadzają w bazy danych (choć w tytule widnieje "MySQL", to wszystko zawarte w książce może być równie dobrze wykorzystane w każdej bazie obsługującej ANSI-SQL), następnie... jeszcze nie wiem, ale czytam z zapamiętaniem.

Zapewniam, iż w niedalekiej przyszłości zdam relację z moich bojów z:
  • językiem PHP i jego różnymi odnogami,
  • z bazami danych stworzonymi w "płaskich" plikach (za długo by opowiadać jak na jeden wpis),
  • z jednym z głównych polskich serwisów hostingowych, którego z grzecznosci tutaj nie wymienię.


Link na deser:
Freelance Switch - zbitek ludzi, którzy poświęcili uporządkowane życie zawodowe na rzecz małej fatamorgany, która czasem majaczy na dalekim horyzoncie również i mnie.

($.$)

Brak komentarzy: